امکان دریافت پاسپورت ترکیه برای اعضای خانواده با خرید ملک

دسته‌بندی:

سرمایه‌گذاری

June 10, 2023

امکان دریافت پاسپورت ترکیه برای اعضای خانواده با خرید ملک

امکان خرید ملک در ترکیه و دریافت شهروندی برای شخص و خانواده وی از دهه‌های گذشته در کشور ترکیه فراهم بوده است. به گونه‌ای که افراد سرمایه‌گذار بتوانند همانند دیگر شهروندان این کشور نسبت به اخذ شهروندی و دریافت پاسپورت ترکیه با خرید ملک اقدام کنند. با خرید ملک در ترکیه به ارزش ۴۰۰ هزار دلار، فرد سرمایه‌گذار علاوه بر دریافت شهروندی و پاسپورت ترکیه می‌تواند برای خانواده خود نیز پاسپورت این کشور را تهیه کند.

مراحل دریافت پاسپورت ترکیه در صورت سرمایه‌گذاری از طریق ملک بسیار راحت و سریع انجام می‌شود و مزایای بسیار زیادی برای آن در نظر گرفته شده که در این مقاله قصد داریم تا به طور کامل در مورد آنها صحبت کنیم.

کشور ترکیه همواره دریچه‌های مختلف سرمایه‌گذاری را برای سرمایه‌گذاران خارجی در این کشور باز گذاشته است. شهر استانبول از گذشته تا به حال به یکی از معروف‌ترین شهرهای توریستی دنیا تبدیل شده و برای سرمایه‌گذاری موقعیت بسیار خوبی دارد. این شهر از نظر اقتصادی بسیار پیشرفت ویژه داشته و بازار جهانی بسیار خوبی برای دو قاره آسیا و اروپا به حساب می‌آید.

بیشتر بخوانید: مدت زمان مورد نیاز برای دریافت پاسپورت ترکیه با خرید ملک

دریافت پاسپورت خانوادگی ترکیه با خرید ملک

پس از خرید ملک در ترکیه به حداقل ارزش ۴۰۰ هزار دلار امکان دریافت پاسپورت ترکیه برای فرد سرمایه‌گذار و خانواده وی به وجود می‌آید. اعتبار پاسپورت ترکیه در سال جدید در رتبه ۴۰ دنیا قرار دارد و این پاسپورت یکی از معتبرترین پاسپورت‌های دنیاست. این مزیت می‌تواند به افرادی که قصد سفر به کشورهای اروپا و امریکا را دارند بسیار کمک کند تا در شرایط بسیار راحت بتوانند در این کشورها اقدام به دریافت ویزا کنند. از جمله ویزای شنگن که برای دریافت آن مسیر بسیار همواری برای شهروندان ترکیه فراهم است.

شرایط کلی دریافت پاسپورت ترکیه برای خانواده

اشخاص به طور کلی برای دریافت پاسپورت ترکیه و دریافت شهروندی هم برای خود و هم برای خانواده خود باید از حداقل شرایط زیر برخوردار باشند:

  • عدم داشتن سوء سابقه فرد
  • داشتن تمکن مالی مناسب
  • عدم داشتن بیماری خاص که سلامت جامعه را به خطر بیاندازد.
  • تهدیدی برای نظام جامعه و امنیت ملی به حساب نیاید.

مراحل دریافت پاسپورت ترکیه از طریق خرید ملک

شخص سرمایه گذار برای دریافت پاسپورت ترکیه و اخذ تابعیت این کشور برای خود خانواده خود باید به صورت قانونی مراحلی را به صورت زیر بگذرانند:

  1. رعایت شروط لازم برای دریافت پاسپورت
  2. مدارک شناسایی و دیگر مدارک لازم
  3. پرداخت هزینه خدمات دولتی
  4. ثبت درخواست از طریق فرمانداری
  5. مصاحبه حضوری

مزایای شهروندی ترکیه

همانطور که اشاره کردیم داشتن شهروندی و پاسپورت ترکیه می‌تواند مزایای مختلفی برای شخص سرمایه‌گذار و همینطور خانواده وی داشته باشد. یکی از آنها ایجاد بستری مناسب برای سفر به کشورهای مختلف دنیا با پاسپورت این کشور بوده و اعتبار بالای پاسپورت ترکیه که می‌توان برای دریافت ویزا از آن بهره برد.

از دیگر مزایای داشتن پاسپورت و شهروند ترکیه بودن نزدیک بودن فرهنگ ترکیه به ایران است که برای ایرانیان شرایط به نسبت آسانتری را برای مهاجرت فراهم می‌کند. مدرنیته بودن شهرهای این کشور به خصوص استانبول، خدمات رفاهی و درمانی با کیفیت بالا و ارزان بودن سطح زندگی نسبت به بسیاری از کشورهای اروپایی از دیگر مزایای داشتن شهروندی ترکیه به حساب می‌آید.

بین‌المللی بودن سیاست کشور ترکیه که همواره بازار کاری خوبی را برای ساکنین آن ایجاد کرده و داشتن موقعیت جهانی برای راه‌اندازی یک کسب و کار از دیگر مزیت‌های شهروندی این کشور بوده است.

از دیگر مزایا پاسپورت خانوادگی ترکیه با خرید ملک می توان به امکان سفر به ۵۹ کشور دنیا از جمله ژاپن، سنگاپور، مصر، کره جنوبی، برزیل، تایلند و ... بدون اخذ ویزا و ۴۵ کشور با ویزای الکترونیکی اشاره کرد.

دائمی بودن اقامت سرمایه‌گذارانی که به این کشور مهاجرت می‌کنند در کنار حق رای، امکان استخدام و خدمات تحصیلی رایگان برای فرزندان و البته قانون تابعیت دوم؛ که با دریافت پاسپورت ترکیه افراد مهاجر می‌توانند تابعیت کشور اول خود را نیز حفظ کرده و از پاسپورت کشور اول خود نیز بهره ببرند.

زمان لازم برای صدور پاسپورت ترکیه

مدت زمان لازم برای دریافت پاسپورت ترکیه برای شخص سرمایه‌گذار و خانواده وی حدود سه ماه بوده و شامل حال همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال می‌شود.

مقالات بیشتر

گزارش اکسپرتیز در ترکیه

June 10, 2023

گزارش اکسپرتیز در ترکیه چیست؟ ارزش‌گذاری ملک در ترکیه

قیمت و ارزش یک ملک در هنگام سرمایه‌گذاری در ترکیه به چه شکل صورت می‌گیرد؟ گزارش اکسپرتیز در ترکیه چیست؟ تهیه گزارش اکسپرتیز چگونه و توسط چه کسی انجام می‌شود؟ از اطلاعات درج شده تا انتقال سند

بیشتر بخوانید
تفاوت اقامت دائم و شهروندی ترکیه

June 10, 2023

تفاوت اقامت دائم و شهروندی ترکیه (از هزینه، مزایا و معایب تا پاسپورت)

تفاوت اصلی اخذ اقامت ترکیه و شهروندی ترکیه در چیست؟ مزایا و معایب اقامت در مقابل داشتن شهروندی کشور ترکیه به چه صورت در نظر گرفته شده؟ مقایسه هزینه‌های متفاوت دریافت پاسپورت ترکیه و اقامت آن

بیشتر بخوانید
لیست کشورهای بدون ویزا برای پاسپورت ترکیه

June 11, 2023

لیست کشورهای بدون ویزا برای پاسپورت ترکیه در زمان سفر

با پاسپورت کشور ترکیه بدون نیاز به ویزا به چند کشور دنیا می‌توان سفر کرد؟ اعتبار پاسپورت ترکیه در میان پاسپورت کشورهای دیگر دنیا چقدر است + مجوز الکترونیکی سفر و تاثیر عضویت در اتحادیه اروپا

بیشتر بخوانید