جاذبه‌های طبیعی ترکیه؛ معرفی 12 مورد

دسته‌بندی:

سفر

March 3, 2023

جاذبه‌های طبیعی ترکیه

ترکیه به دلیل موقعیت مکانی بسیار عالی، دارای طبیعت منحصر به فرد و خاصی است. تنوع جاذبه‌های طبیعی ترکیه بسیار بالا و شامل انواع گیاهان، سواحل، دریاچه، کوه، جنگل و آبشار مختلف می‌شود.


کوه‌های بابا در فتحیه

نام دیگر این کوه‌ها؛ "Cragus" است که با ارتفاع ۲۰۰۰ متر جزء کوه‌های باستانی ترکیه به شمار می‌روند. این کوه‌ها دارای منظره زیبای دریای مدیترانه هستند و برای بسیاری از گردشگران، محیطی مناسب در نظر گرفته می‌شود.

بیشتر بخوانید: آب و هوای ترکیه

جنگل‌های Yenice و Karabük

منطقه‌ای با دریای حفاظت شده که در نزدیکی دریای سیاه واقع شده و کسانی که به دنبال دوچرخه‌سواری در کوهستان و ماجراجویی در جنگل‌ها هستند، این جاذبه‌های طبیعی ترکیه جزء بهترین گزینه‌ها برایشان محسوب می‌شود.

پارک ملی کوهستای Küre

یکی از محبوب‌ترین طبیعت‌های بکر ترکیه که سالانه هزاران مسافر خارجی از آن دیدن می‌کنند و سرشار از مناظر دیدنی و زیبا مانند درختان باشکوه، غارها، سازه‌های سنگی، آبشارهای بی‌نظیر است.

بیشتر بخوانید: جاذبه‌های گردشگری ترکیه

کوه‌های آرارات

رشته کوه‌های آتش‌فشانی در بخش شرقی ترکیه که دامنه‌های شرقی و شمالی آن در ارتفاع ۱۰۰۰ متر بالاتر از سطح دریا قرار گرفته، یکی دیگر از جاذبه‌های طبیعی ترکیه را تشکیل می‌دهند. دو قله که در ارتفاع ۱۱ کیلومتری هم قرار دارند، ارتفاعی در حدود ۵۱۶۵ متری را دارا هستند و هر دو فعالیت آتش‌فشانی انجام می‌دهند.

آبشار Duden

درست در ۱۰ کیلومتری سواحل آنتالیا، آبشار باشکوهی واقع شده که به راحتی با وسایل حمل و نقل عمومی در ترکیه می‌توان به آن دسترسی پیدا کرد. آبشاری که از بالای کوه‌های "Taurus" سرازیر می‌شود و ارتفاعی حدود ۲۰ و عمق ۱۵ متری دارد. در اطراف این آبشار، گونه‌های گیاهی بی‌نظیری وجود دارد.

بیشتر بخوانید: سواحل ترکیه

منطقه Erfelek

این شهر جزء زیبایی‌های طبیعت ترکیه است که شامل آبشار و صدای آب می‌شود و آرامش خاصی را در درون شب‌های خود همراه با منظره زیبایی از ماه جای داده. این منطقه در بین جاذبه‌های طبیعی ترکیه و مناطق سرسبز آن جزء گزینه‌های عالی قرار دارد.

روستانی فیرتینا

یکی از توریستی‌ترین محله‌های ترکیه، روستای "Firtina" که در قسمت شرقی دریای سیاه در "Rize" واقع شده است. این منظره زیبا برای گذراندن یک تجربه حیرت‌انگیز از طبیعت ترکیه بسیار گزینه مناسبی در نظر گرفته می‌شود.

جنگل‌های بلگراد

جنگل‌های "Belgrad" منطقه‌ای سبز و دیدنی که با درختانی بلند و طبیعتی باشکوه در شهر استانبول قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: هتل‌های استانبول

کاپادوکیه

یکی از جاذبه‌های طبیعی ترکیه که هم مکانی برای تفریح و هم تاریخی و به طور کلی یکی از بهترین جاذبه‌های گردشگری این کشور نیز به حساب می‌آید "Cappadocia" به همراه بالن‌های در آسمان فرستاده شده است.

بیشتر بخوانید: آثار باستانی ترکیه

پاموکاله

"Pamukkale" در قسمت شمالی دنیزلی قرار گرفته و به عنوان نخستین منبع آب معدنی در ترکیه شناخته می‌شود. این مکان یکی از برترین جاذبه‌های طبیعی ترکیه و وجود کلسیم فراوان در آب این منطقه باعث ایجاد خواص درمانی در آن شده است.

بیشتر بخوانید: اقامت توریستی ترکیه

شهر سافران‌بولو

شهر "Safranbolu" در نزدیکی آنکارا واقع شده و این شهر شامل مناظر دیدنی و طبیعت بکر بوده و بناهای قدیمی بسیاری در آن قرار گرفته‌اند. کشت زعفران از ویژگی‌های اصلی این منظره طبیعی در ترکیه هستند.

پارک امیرگان

این پارک از جمله زیباترین پارک‌های استانبول است و در لیست جاذبه‌های طبیعی این شهر قرار دارد. طبیعت ترکیه در کلان‌شهرهای این کشور نیز به خوبی حس می‌شود و دلیل اصلی آن موقعیت عالی جغرافیایی است.

این پارک در گذشته جزء دارایی اسماعیل پاشا و باغ شخصی او بود که در آینده به شخصی به نام "Emirgun" یا امیرخان (یکی از بزرگان ایران) اهدا شد. همه ساله در این جاذبه طبیعی ترکیه، مراسم فستیوال گل لاله در استانبول برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: تاریخ ترکیه


در این مقاله به معرفی چندی از جاذبه‌های طبیعی ترکیه پرداختیم. شرکت ملک‌اینوست با همراهی متخصصان با تجربه در زمینه مهاجرت به ترکیه آماده ارائه مشاوره رایگان به شما عزیزان است. برای تماس با ما ایــنــجا کلیک کنید.

مقالات بیشتر

مکان‌های دیدنی استانبول در شب

August 4, 2023

مکان‌های دیدنی استانبول در شب (تفریحات شبانه که نباید از دست داد!)

معرفی مکان‌های دیدنی استانبول در شب که مخصوص شب‌گردی هاست + معرفی تفریحات شبانه‌ای که در زمان مسافرت به این شهر نباید از دست داد مانند کلاب و دیسکوها، مراکز خرید و رستوران‌ها، سواحل، پارک‌ها

بیشتر بخوانید
محله های بدنام استانبول

July 17, 2023

محله‌های بدنام استانبول! (معرفی 8 منطقه نا امن استانبول)

معرفی 8 محله بدنام استانبول که دزدی و جنایات در این مناطق معروف زیاد بوده و آمار بالایی در زمینه عوامل غیرقانونی مانند پناهندگی غیرقانونی، مواد مخدر و... دارند +نکات امنیتی برای تردد در آنها

بیشتر بخوانید
هتل استانبول

May 1, 2023

معرفی 11 هتل استانبول (بوکینگ، کیفیت و امکانات)

۱۱ هتل استانبول که از نظر کیفیت برتر هستند؛ چگونگی رزرو هتل و بوکینگ آن در ترکیه +مشخصات و آدرس هتل‌های استانبول، بررسی امکانات معمولی تا بهترین هتل در استانبول

بیشتر بخوانید