لوکس‌ترین رستوران‌های استانبول (معرفی 36 مورد)

دسته‌بندی:

سفر

April 30, 2023

رستوران‌های استانبول

یکی از تفریحاتی که در هنگام سفر به ترکیه برای بسیاری از مسافران جذابیت دارد امتحان غذاهای کشور مقصد است. در ترکیه تنوع غذایی بسیار بالایی وجود دارد و رستوران‌های استانبول را در یک خیابان به فراوانی یافت می‌کنید. به طوری که در خیابان استقلال که یکی از معروف‌ترین خیابان‌ها و از مراکز خرید در استانبول هم به حساب می‌آید، بیش از ۱۰۰ رستوران وجود دارد. در این مقاله به معرفی ۳۶ رستوران در استانبول می‌پردازیم.

غذا در ترکیه

همانطور که اشاره کردیم غذاهای ترکیه از تنوع بسیار بالایی برخودار هستند. غذاهای محلی در برخی از محلات قدیمی‌نشین رستوران و فست‌فودهای برند جهانی مانند kfc، MacDonald، KING BURGER از جمله فعال‌ترین رستوران‌های ترکیه به حساب می‌آیند. البته نمی‌توان کباب تُرکی را در نظر نگرفت؛ این غذای معروف ترکیه همواره در بسیاری از رستوران‌های کوچک و بزرگ ترکیه سرو می‌شود و گاهی نیز در غذاهای خیابانی استانبول در اختیار رهگذران قرار می‌گیرد.


رستوران نصرت

نصرت که یک فرد ایرانی است که در نزدیکی میدان تکسیم در کنار برج گالاتا صاحب یک رستوران بسیار فانتزی و محبوب است. اگر در اینستاگرام به دنبال صفحه‌های مربوط به غذا بوده باشید بدون شک پیج اینستاگرام نصرت را دیده‌اید. او با استایل مخصوص خود توانسته در بین اهالی اینستاگرام شهرت زیادی کسب کند و از ویدیوهای معروف او می‌توان به سرو استیک اشاره داشت. این رستوران استانبول؛ پاتوق بسیاری از خوانندگان، بازیگران و حتی رهبران دنیا بوده است.

رستوران ۳۶۰ استانبول

این رستوران در استانبول دارای نمای ۳۶۰ درجه یا همان پاناراما از شهر است. رستوران ۳۶۰ استانبول دارای طیف وسیعی از غذاهای بین‌المللی و مختلف است؛ از غذاهای تُرکی گرفته تا سوشی که غذایی ژاپنی در نظر گرفته می‌شود. موسیقی زنده، شراب و دی‌جی باعث به وجود آمدن فضایی پرانرژی در این رستوران شده و همینطور فضای رومانتیک آن یک مرکز مد و فشن در ترکیه به وجود آورده.

رستوران نیکول

صاحب این رستوران خانم آیلین یازیجیوقلو (Aylin Yazicioglu)؛ دانشجوی انصرافی از دانشگاه کمبریج که به دلیل علاقه زیاد تصمیم به راه‌اندازی یکی از بهترین رستوران‌های استانبول را گرفته است. رستوران نیکول (Nicole) آشپزهای ماهری در زمینه غذاهای فرانسوی، تُرکی و منوی بسیار متنوعی دارد ضمن اینکه فضای این رستوران بسیار زیبا و دلنشین در نظر گرفته شده.

بیشتر بخوانید: کسب و کار در ترکیه

رستوران پهلوان استانبول

این رستوران در ابتدای خیابان استقلال استانبول جنب کینگ برگر قرار گرفته. دلمه‌های فلفل و برگ مو، ماهیچه، ماهی و ران مرغ‌های درون ویترین این رستوران، مشتریان را برای امتحان یک غذای لذیذ بسیار وسوسه می‌کند. این رستوران استانبول در خیابان استقلال منو غذای بسیار متنوعی دارد که به زبان فارسی هم ترجمه شده و انتخاب غذا به صورت سلف سرویس در آن انجام می‌شود.

رستوران لب دریا

این رستوران استانبول نیز در خیابان استقلال واقع شده و همینطور منظره بسیار زیبایی رو به دریا دارد. رستوران لب دریا یا به زبان ترکی "Leb-i derya" در ششمین طبقه ساختمان قرار گرفته و دارای غذاهای سنتی و محلیِ ترکی بسیار متنوعی است. ماهی محلی، بیکن، کباب ترکی و کباب با طعم انار از جمله لذیذترین خوراک‌های این رستوران به حساب می‌آیند. ساعت کاری این رستوران از ۴ بعد از ظهر تا ۲ نیمه شب در نظر گرفته شده.

بیشتر بخوانید: مناظر طبیعی ترکیه


رستوران حافظ مصطفی 1864

این رستوران در استانبول در زمینه دسر و شیرینی‌های تازه مانند باقلاواهای معروف ترکیه و همینطور پیش‌غذاها بسیار محبوب است. بسیاری رستوران "HAFIZ MUSTAFA 1864" را به عنوان یکی از ۳ رستوران برتر ترکیه می‌شناسند. منوی غذای این رستوران نیز بسیار متنوع بوده و همینطور شامل خوراک‌های سنتی و محلی می‌شود. این رستوران را می‌توانید برای خرید سوغات از ترکیه نیز در نظر داشته باشید.

رستوران میکلا

این رستوران در محله بیوغلو استانبول واقع شده و یکی از رستوران‌های استانبول بوده که دارای محیط لوکس و مدرنی است. سرآشپزهای این رستوران در استانبول دارای رتبه‌های بین‌المللی در سطح جهان هستند و توانستند جایزه‌های مختلفی را در زمینه منوی خلاقانه و طعم‌های منحصربه‌فرد دریافت کنند. این رستوران در طبقه پنجم ساختمان مارمارا قرار گرفته و علاوه بر خوراک‌های ترکی، غذاهای اروپایی را نیز شامل می‌شود. ساعت کاری این رستوران بین‌المللی در استانبول ۶ عصر تا ۲ نیمه شب در نظر گرفته شده.

رستوران هاتای

یکی از مشهورترین رستوران‌های استانبول هاتای است که سابقه حضور رئیس جمهور ترکیه (رجب طیب اردوغان) نیز در آن ثبت شده. صاحب این رستوران آقای بوراک است که در زمینه غذاهای با ابعاد بزرگ، بسیار ماهر و پرطرفدار است. این رستوران دارای سه شعبه در شهر استانبول می‌شود که یکی از آنها در خیابان استقلال واقع شده. اگر به این رستوران سری بزنید بدون شک در آن با یکی از بازیگران یا هنرمندان تُرک دیدار خواهید داشت.

بیشتر بخوانید: فرهنگ ترکیه

کافه رستوران پارول

یکی دیگر از رستوران‌های بین‌المللی در شهر استانبول ترکیه، پارول نام دارد که سالادهای آن در کنار همبرگر و استیک‌های خوشمزه در میان مردم شهر زبان‌زد است. "Parole Cafe Restaurant" شامل وعده‌های صبحانه، نهار و شام بوده و تنوع غذایی آن در سطح بالایی قرار دارد.


رستوران آسیتانه

Asitane یکی از رستوران‌های استانبول که دارای محیطی بسیار دلنشین و دنج است. چیدمان صمیمی و غذاهای خوش‌طعم محلی و منحصربه‌فرد خاطره بسیار خوبی از سفر به ترکیه را برای گردشگران این کشور به جای خواهد گذاشت. این رستوران در سال ۱۹۹۱ تاسیس شده و هدف آن بازآفرینی طعم‌های خوراک‌های محلی کشور ترکیه است. توجه داشته باشید که این رستوران استانبول در ساعات ۱۲ ظهر تا ۱۰:۳۰ شب فعالیت دارد و در روزهای چهارشنبه تعطیل است.

رستوران آلانچا

از رستوران‌های استانبول که دارای چیدمان خاص و ویژه‌ای هستند می‌توان به رستوران Alancha اشاره داشت. این رستوران در نزدیکی ساحل قرار گرفته و نوع سرو غذا در آن بسیار منحصربه‌فرد است. دکوراسیون این رستوران استانبول همیشه برای گردشگران بسیار شگفت‌انگیز بوده و سالادهای آن در این کشور؛ بسیار معروف است.


رستوران Eleos

یکی از رستوران‌های محبوب کشور ترکیه رستوران الئوس در نظر گرفته می‌شود که دارای غذاهای دریایی بسیار لذیذ و خوشمزه‌ای است. این رستوران در طبخ ماهی و میگو بسیار متفاوت عمل کرده و سطح قیمت غذاهای آن نسبت به دیگر رستوران‌های استانبول مطلوب است. مهمان‌نوازی و پذیرایی کارکنان این رستوران در سطح بسیار عالی انجام می‌شود.

رستوران فاروس

یکی دیگر از رستوران‌های استانبول که در زمینه دسر بسیار خوب عمل می‌کند رستوران Faros است. منوی این رستوران دارای غذاهای ترکی و اروپایی می‌شود و تنوع زیادی دارد. ضمن اینکه کافی‌های سرو شده در آن همیشه طرفدارهای خاص خود را داشته است.

رستوران زوما

این رستوران در استانبول یکی از شعبه‌های جهانی رستوران ژاپنی Zuma به حساب می‌آید. از غذاهای معروف ژاپنی که در دنیا سرو می‌شود، می‌توان به سوشی اشاره داشت. چشیدن طعم و عطر کشور ژاپن در این رستوران زنجیره‌ای در استانبول برای گردشگرانِ رستوران‌گرد بسیار واجب در نظر گرفته می‌شود و علاقه‌مندان به آشپزی در شرق نباید بازدید از این رستوران را از دست بدهند.

رستوران HD Iskender

یکی از رستوران‌های استانبول که همانطور که از نامش پیداست در زمینه طبخ اسکندر کباب بسیار عالی عمل می‌کند، رستوران اچ‌دی اسکندر است. اکثر فودکورت‌های داخل مراکز و فورشگاه‌های تجاری در استانبول شعبه این رستوران را در خود جای داده‌اند. این رستوران در استانبول دارای ۲۵۰ شعبه بوده و سالانه ۳۰ میلیون گردشگر از غذاهای سرو شده در آن میل می‌کنند.

بیشتر بخوانید: جاذبه‌های گردشگری ترکیه

رستوران کساب دونر

رستوران KASAP DONER در استانبول دارای شعب زیادی در سرتاسر این شهر می‌شود. این رستوران زنجیره‌ای در شهر استانبول کباب ترکی مرغ و گوشت و کوفته به مشتریان ارائه می‌دهد. قیمت آن به نسبت رستوران‌های استانبول ارزان‌تر است.

رستوران پاتاتوس

از دیگر رستوران‌های ارزان استانبول می‌توان به Patatos اشاره داشت. این رستوران در کنار کباب ترکیِ مرغ و گوشت کومپیرهای بسیار خوشمزه و با کیفیتی سرو می‌کند. اما بیشتر اوقات شلوغ است و باید برای دریافت و آماده شدن غذا در صف مخصوص آن قرار بگیرید.

رستوران مرجان

اکثر افرادی که به زندگی در ترکیه مشغول بوده‌اند با صدف‌های دریایی لذیذ این کشور آشنایی دارند. صدف‌های دریایی در کنار دریا و خیابان‌ها هم سرو می‌شود. اما بهتر است برای بهداشتی بودن در رستوران‌های استانبول آنها را امتحان کنید. رستوران مرجان در پاساژ چیچک (Çiçek Pasajı)؛ واقع در خیابان استقلال یکی از بهترین رستوران‌های این شهر در زمینه سرو صدف به شمار می‌رود.

رستوران بورسا

یکی از رستوران‌های استانبول که قدمت آن به بیش از ۹۰ سال می‌رسد بورسا نام دارد. رستوران Bursa با دکوراسیونی گرم و کلاسیک و غذاهای درجه یک ترکی آماده پذیرائی از مهمانان این کشور است. ساعت کاری این رستوران از ۱۱ تا ۲۲ در طول شبانه‌روز در نظر گرفته شده و موقعیت آن در محله هاربیه، خیابان سیزلی در استانبول واقع شده.

رستوران روملی حصار اسکله

این رستوران استانبول به روملی حصار اسکله شناخته شده و بسیار معروف است. قدمت این رستوران به صدها سال می‌رسد و در آن سریال‌های ترکیه زیادی ساخته شده. این رستوران در استانبول در مجاورت تنگه بسفور قرار گرفته و علاوه بر منظره زیبا شامل مسیر پیاده‌روی و محیطی مناسب برای گذران وقت با صرف غذای عالی در غروب آفتاب به حساب می‌آید.

رستوران فیش

این رستوران به نام "Fish" به معنی ماهی است و به دلیل اینکه در زمینه غذاهای دریایی بسیار موفق عمل می‌کند این نام روی آن قرار داده شده. این رستوران در استانبول در جزیره کوچک گالاتاسارای واقع شده و منوی غذای بسیار متنوع، خوشمزه و تازه دارد. البته باید توجه داشت این رستوران یکی از بهترین و گران‌قیمت‌ترین رستوران‌های استانبول به شمار می‌رود.

رستوران ایکس

اگر به ماجراجویی علاقه داشته باشید؛ این رستوران در استانبول یکی از بهترین گزینه‌ها برای شماست. رستوران X در بالای یک ساختمان قدیمی ۹۰ ساله البته در فضایی دلنشین، لوکس و بازسازی شده قرار گرفته. این رستوران معمولا بسیار شلوغ می‌شود و همزمان در کنار سرو غذاهای بین‌المللی و سنتی می‌توان لحظه غروب خورشید، شاخ طلایی یا همان "Golden Horn" را در آن تماشا کرد. در این رستوران از گذشته تا به امروز پیتزا را درون کوره آجری می‌پزند و همین مسئله باعث شده تا طعمی عالی به آن داده شود.

رستوران ریحون

از رستوران‌های ایرانی استانبول می‌توان به رستوران ریحون اشاره داشت. برخی از ایرانیانی که به زندگی در ترکیه مشغول هستند گاها تصمیم به صرف غذای ایرانی می‌گیرند. این رستوران در استانبول در خیابان استقلال و نزدیکی میدان تکسیم واقع شده.

رستوران شهرزاد

رستوران ایرانی دیگری که از رستوران‌های استانبول به شمار می‌رود شهرزاد است. طعم خوشمزه غذاهای ایرانی مانند کباب کوبیده، قرمه‌سبزی، کشک بادمجان، میرزا قاسمی و دیگر غذاهای محلی را در این رستوران می‌توانید به خوبی بچشید و فراموش کنید که در کشوری غریب هستید.

رستوران زعفران

رستوران زعفران (Safran)‌ نیز یک رستوران ایرانی در استانبول است که در سطح جهانی شهرت دارد. نام این رستوران دهان به دهان چرخیده و سالانه گردشگران مختلفی در آن حضور پیدا می‌کنند. منوی این رستوران کاملا ایرانی بوده و کیفیت غذاهای آن بسیار بالاست. این رستوران در استانبول در منطقه فاتیح که یک محله ایرانی‌نشین در نظر گرفته می‌شود قرار گرفته و همه روزه از ساعت ۷ صبح تا ۱۲ شب فعالیت می‌کند.


رستوران کلود ۷

از رستوران‌های ارزان استانبول که با هزینه معقولی می‌توان در آنها به صرف غذا اقدام کرد رستوران و تراس Cloud 7 است. این رستوران شامل نوشیدنی و کافه‌های مخصوص با طعم دلنشین و قیمت منوی آن بین ۲۰ تا ۹۰ لیر در نظر گرفته شده که بسیار مناسب است. این رستوران استانبول در منطقه بشیکتاش قرار گرفته و امکاناتی ویژه همچون صرف غذا در فضای بیرون و رزرو میز را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اقامت توریستی در ترکیه

رستوران اُلد هوس

رستوران Old House دیگر رستوران استانبول است که ویژگی اصلی آن نزدیکی به مسجد ایاصوفیه و دسترسی خوب به مرکز شهر بوده و البته نباید غافل از غذای با کیفیت آن شد.

رستوران لاموئت

رستوران LA MOUETTE در تراس هتل تامتام سویتز (Tomtom Suites)، در خیابان بیوغلو واقع شده. این رستوران در استانبول حاصل تلاش دو جوان سرآشپز با استعداد و نخبه در زمینه طبخ غذا با مواد اولیه محلی بوده و یکی از گزینه‌هایی که در منوی آن بسیار جذاب در نظر گرفته می‌شود، دسر پاناکوتا (panna cotta) است که سرو آن با ماست و به صورت ویژه‌ای انجام می‌پذیرد.

بیشتر بخوانید: هتل‌های استانبول


رستوران مایا

رستوران LOKANTA MAYA؛ نام رستوران دیگری است که در استانبول واقع شده و توسط شخصی به نام Didem Şenol  تاسیس شده. این رستوران در استانبول توانست در مدت زمان کوتاهی توجه بسیاری را به خود جلب کرده و محبوبیت پیدا کند. خانم شنول دستور تهیه غذاهای منو را در آینه در سالن رستوران نوشته تا مشتریان در مورد آن سوال نکنند. از معروف‌ترین گزینه‌ها برای سفارش در این رستوران خوراک کاراملی ماهی خاردار با پرتقال است.

رستوران گریتیلی باغی

رستوران Giritli را در لیست بهترین رستوران‌های استانبول می‌توان قرار داد. محیط دنج این رستوران به دور از هیاهو و بهترین گزینه در منوی غذای آن "هشت پای سرخ شده در زیتون گریتیلی" است. پیشنهاد می‌کنیم پیش‌غذاهای این رستوران را نیز از دست ندهید، سالاد پاستا در کنار پنیر فتا و زیتون‌های یونانی از جمله بهترین گزینه‌ها به حساب می‌آیند. این رستوران در محله سلطان احمد (SultanAhmet)‌ قرار گرفته.

رستوران ماربلا

یک رستوران در استانبول در منطقه ساحلی که پرسنل خوش‌برخورد و منوی متنوعی از غذاهای ترکی، مدیترانه و دریایی دارد؛ رستوران Marbella است. سرویس‌دهی این رستوران ساحلی صبحانه، نهار و شام را در برمی‌گیرد و از نکات مهمی که در این رستوران رعایت شده تسلط کارکنان به زبان انگلیسی است که برای برخی از گردشگران بسیار مهم در نظر گرفته می‌شود.

بیشتر بخوانید: سواحل ترکیه

فست‌فود مک‌دونالد

یکی از معروف‌ترین فست‌فودهای دنیا که در کشورهای زیادی شعبه داشته و دارای برگرهای معروفی در سطح جهان است؛ McDonald's در نظر گرفته می‌شود. شعبه این فست‌فود در اکثر فروشگاه‌های تجاری ترکیه وجود دارد و می‌توانید از صرف برگرهای معروف آن لذت ببرید.

فست‌فود کی‌اف‌سی

KFC از دیگر فست‌فودهایی است که در زمینه مرغ سوخاری بسیار شهرت داشته و شعبه‌های آن در کشور ترکیه نیز به فراوانی یافت می‌شود. این فست‌فود نیز در بین رستوران‌های استانبول دارای کیفیت بسیار بالایی بوده و در مراکز و فروشگاه‌های تجاری معمولا تا ساعت ۱۰ شب فعالیت می‌کند.

فست‌فود برگر کینگ

فست‌فود Burger King که چند سالی است توانسته در زمینه همبرگر و کباب در بین رقبای مختلف در زمینه غذاهای فست‌فود جا باز کند از دیگر رستوران‌های استانبول به حساب می‌آید که شعبه جهانی داشته و برند معروفی در نظر گرفته می‌شود. کیفیت برگرهای این فست‌فود به نسبت بسیاری از دیگر گزینه‌ها از گوشت عالی برگرفته شده و پیشنهاد می‌کنیم تا حتما آن را امتحان کنید.

فست‌فود پیدم

از فست‌فودهای ترکیه نیز می‌توان به فست‌فود PIDEM اشاره داشت که در اقساء نقاط شهر استانبول نیز به فراوانی دیده می‌شود.

پیتزا هات

برای علاقه‌مندان به پیتزا Pizza Hut یکی دیگر از برندهای جهانی است که در بین فست‌فودهای واقع شده در شهر استانبول از محبوبیت ویژه در بین گردشگران برخوردار بوده. شعب مختلف این رستوران در استانبول نیز در مراکز خرید و فروشگاه‌های تجاری وجود دارد.

رستوران‌های دولتی (sosyal tesisleri)

از دیگر رستوران‌های استانبول که در شهرهای دیگر کشور ترکیه هم واقع شده‌اند می‌توان به رستوران‌های دولتی یا به زبان ترکی "Sosyal Tesisleri"‌ اشاره داشت. تفاوت اصلی این رستوران‌ها در قیمت غذای آنهاست که علاوه بر خدمات بسیار خوب و کیفیت بالا در زمان‌های خاص به مشتریان ارائه داده می‌شود. برای بسیاری از افراد مقیم کشور ترکیه به خصوص در شهر استانبول با جستجوی کلمه Sosyal Tesisleri می‌توان به یکی از این رستوران‌ها در نزدیکیِ محل اقامت دسترسی پیدا کرد.

همانطور که گفتیم رستوران‌های دولتی هزینه غذای بسیار پایین‌تری نسبت به دیگر رستوران‌های معمولی در ترکیه دارند. به طور مثال برای صرف یک وعده ماهی شکم‌پر در یک رستوران در استانبول باید هزینه حدود ۲۰۰ لیر پرداخت کنید. اما در رستوران‌های دولتی همین وعده غذایی را با پرداخت ۵۰ تا ۱۰۰ لیر میل خواهید کرد این یعنی هزینه حدود یک‌سوم هزینه رستوران‌های معمولی.


در این مقاله به معرفی برخی از رستوران‌های استانبول پرداختیم. شرکت ملک‌اینوست با همراهی متخصصان با تجربه در زمینه مهاجرت به ترکیه آماده ارائه مشاوره رایگان به شما عزیزان است. برای تماس با ما ایــنــجا کلیک کنید.

مقالات بیشتر

مکان‌های دیدنی استانبول در شب

August 4, 2023

مکان‌های دیدنی استانبول در شب (تفریحات شبانه که نباید از دست داد!)

معرفی مکان‌های دیدنی استانبول در شب که مخصوص شب‌گردی هاست + معرفی تفریحات شبانه‌ای که در زمان مسافرت به این شهر نباید از دست داد مانند کلاب و دیسکوها، مراکز خرید و رستوران‌ها، سواحل، پارک‌ها

بیشتر بخوانید
محله های بدنام استانبول

July 17, 2023

محله‌های بدنام استانبول! (معرفی 8 منطقه نا امن استانبول)

معرفی 8 محله بدنام استانبول که دزدی و جنایات در این مناطق معروف زیاد بوده و آمار بالایی در زمینه عوامل غیرقانونی مانند پناهندگی غیرقانونی، مواد مخدر و... دارند +نکات امنیتی برای تردد در آنها

بیشتر بخوانید
هتل استانبول

May 1, 2023

معرفی 11 هتل استانبول (بوکینگ، کیفیت و امکانات)

۱۱ هتل استانبول که از نظر کیفیت برتر هستند؛ چگونگی رزرو هتل و بوکینگ آن در ترکیه +مشخصات و آدرس هتل‌های استانبول، بررسی امکانات معمولی تا بهترین هتل در استانبول

بیشتر بخوانید