رویایی‌ترین سواحل ترکیه (23 مورد از بهترین‌ها)

دسته‌بندی:

سفر

May 15, 2023

سواحل ترکیه

برای کسانی که به قصد تفریح سفر به ترکیه انجام می‌دهند بازدید از سواحل ترکیه یکی از بهترین گزینه‌ها در فصل تابستان به حساب می‌آید. مسافران زیادی در سال به کشور ترکیه سفر و از مکان‌ها و جاذبه‌های مختلف گردشگری این کشور دیدن می‌کنند. در کنار تاریخ پر قدمت، مکان‌های مذهبی و تفریحی از جمله مناظر طبیعی ترکیه از زیباترین مناطق دنیا شمرده می‌شوند. در این مقاله قصد معرفی ۲۳ ساحل ترکیه را داریم، پس با ما همراه باشید.

دولت ترکیه همواره در تلاش بوده که سرمایه‌گذاران مختلف را از سراسر دنیا نیز به سمت کشور خود بکشاند. در سال‌های گذشته بازار ملک در این کشور بسیار رونق گرفته به طوری که سرمایه‌گذاران ایرانی زیادی برای خرید ملک اقدام کردند و بسیاری از آنها موفق به دریافت شهروندی این کشور شده‌اند.

بیشتر بخوانید: سرمایه‌گذاری در ترکیه


کشور ترکیه همواره در مجاورت دریای مدیترانه قرار گرفته و آب و هوای ترکیه زبانزد خاص و عام است. این کشور با جذب توریست از سراسر جهان توانسته جایگاه بسیار خوبی در زمینه گردشگری در بین کشورهای دنیا بدست بیاورد. سالانه مسافران زیادی از سراسر دنیا و همینطور کشور ایران به ترکیه سفر می‌کنند، ضمن اینکه ایجاد بستر مناسب برای تفریح و خوش‌گذرانی در این کشور توسط دولت ترکیه باعث جذب بیش از بیش افراد به این کشور شده.

کشور ترکیه صاحب برخی از زیباترین سواحل دنیاست و بازدید از ساحل‌های ترکیه در حین سفر، بی‌شک ارزش زمان گذاشتن را دارد. اما زیبایی سواحل ترکیه را تنها در رخداد طبیعی نمی‌توان یافت. تلاش نیروی انسانی و مسئولان این کشور در ایجاد زیرساخت‌های مختلف، تاثیر بسزایی در جذابیت این مناظر توریستی داشته است.

ساحل مارماریس | Marmaris beach

مارماریس یک ساحل در ترکیه با تاریخچه بسیار کهن که در نزدیکی پیوند دریای مدیترانه و اژه قرار گرفته است. آب و هوای گرم و آفتابی در فصل تابستان در کنار آب‌های نیلگون این ساحل می‌تواند برای هر گردشگری جذاب باشد. نوشیدنی‌های خنک در ساحل به علاوه ماهی‌های رنگارنگ در دریا دل هر فرد گردشگری را آب می‌کند. امکان غواصی برای افرادی که علاقه به هیجان داشته باشند نیز در این ساحل ترکیه فراهم شده است.


اگر قصد بازدید از ساحل مارماریس را دارید زمان مورد نیاز برای رسیدن به این ساحل در ترکیه از استانبول ۱۳ ساعت است. البته این در شرایطی است که قصد سفر با تاکسی یا اتوبوس را داشته باشید، در غیر این‌صورت پرواز از فرودگاه داخلی مالامان در استانبول به سمت این ساحل یک ساعت زمان می‌برد اما برای بازدید از این بهشت سواحل مدیترانه زمان زیادی نیست.

بیشتر بخوانید: حمل و نقل در ترکیه

ساحل ایچملر در مارماریس | Icmeler

ساحل ایچملر از جمله سواحلی که در ۸ کیلومتری مارماریس واقع شده و در گذشته یک دهکده ماهیگیری بوده است. اما امروزه به یکی از مناطق در صنعت توریسم در ترکیه تبدیل شده؛ تفریحاتی مانند: غواصی، پاراسیلینگ و ساحل شنی جذاب آن، در میان ساحل‌های این کشور معروف است. این ساحل ترکیه برای افرادی که به دنبال آرامش هستند، جزء بهترین گزینه‌ها به حساب می‌آید.

بیشتر بخوانید: هتل‌های استانبول


ساحل کلئوپاترا در مارماریس | Kleopatra

همانطور که گفتیم ساحل مارماریس از زیباترین سواحل ترکیه به حساب می‌آید. ساحل کلئوپاترا نیز جزء بهترین سواحل مارماریس در ترکیه است که در ۱۶ کیلومتری این شهر قرار گرفته. این ساحل ترکیه به نام "جزیره سدیر" نیز شناخته می‌شود. طبیعت بکر و بخش‌های سنگی، این ساحل را از دیگر سواحل ترکیه مجزا کرده و بر اساس افسانه‌هایی گفته می‌شود؛ کلئوپاترا در این ساحل شنا کرده و شن‌های آن را از مصر به این منطقه کشانده است. ضمن اینکه این ساحل، مکان بسیار مناسبی برای پیاده‌روی و عکس‌های یادگاری در نظر گرفته می‌شود.

ساحل بلک | Belek Antalya

یکی از زیباترین سواحل ترکیه؛ ساحل بلک است که ترکیب کوه و دریا در کنار یکدیگر از جمله ویژگی‌های این ساحل به شمار می‌رود. این ساحل در ترکیه همواره سازگاری بسیار زیادی با محیط زیست داشته و گونه‌های جانوری و گیاهی کمیابی را در آن مشاهده خواهید کرد. وجود زمین‌های گلف بسیار حرفه‌ای در این ساحل باعث شده تا بسیاری ساحل بلک را به عنوان سرزمین اختصاصی برای بازی گلف بشناسند.


در نزدیکی این ساحل ترکیه هتل‌های ترکیه که ۴ و ۵ ستاره نیز هستند؛ وجود دارند. امکانات تفریحی و رفاهی عالی این مجموعه‌ها همواره این ساحل را به یکی از بهترین‌ها در کشور تبدیل کرده است. ساحل بلک در ۳۶ کیلومتری غرب آنتالیا در ادامه کوه‌های تاروس واقع شده و زمان تخمینی برای دسترسی به آن از آنتالیا با اتوبوس یا تاکسی ۴۰ دقیقه در نظر گرفته می‌شود.

ساحل فتحیه | Fethiye

فتحیه نام شهری ساحلی در غرب ترکیه که دارای جاذبه‌های بسیار زیاد و شگفت‌انگیزی است اما به نسبت دیگر شهرهای توریستی این کشور شناخته شده نیست. آب و هوای گرم این ساحل ترکیه باعث می‌شود تا بسیاری از مسافران در دامنه‌های کوه‌ها مستقر شوند. جنگل‌های زیبا، آب‌های کریستالی و مردمان مهمان‌نواز این ساحل همواره آن را به یکی از زیباترین سواحل ترکیه تبدیل کرده است.

تراکم جنگل و درختان سرسبز فضایی بسیار دلنشین را برای بازدید کنندگان از این ساحل در ترکیه به وجود آورده و همواره بازدید از آن برای توریست‌ها جذاب در نظر گرفته می‌شود. مسافتی که برای رسیدن به سواحل فتحیه در ترکیه باید طی شود از استانبول ۸۰۰ کیلومتر و از آنتالیا ۲۰۰ کیلومتر است.

بیشتر بخوانید: اقامت توریستی ترکیه


ساحل کاباک فتحیه | Kabak Beach

این ساحل در ترکیه در شهر فتحیه؛ از بهترین سواحل ترکیه به حساب آمده و منظره دریایی که پس از طی مسافتی به صورت پیاده از صخره‌های سنگی، در امتداد "سنگ‌های تیزریا" مشاهده می‌شود؛ یکی از زیباترین مناظری است که ارزش بازدید را به طور حتم برای گردشگران خواهد داشت.

ساحل فارالیا فتحیه | Uzunyurt

ساحل فارالیا که با نام دیگر "Uzunyurt" نیز شناخته می‌شود؛ یکی از استراحت‌گاه‌های بهشتی در سواحل ترکیه به حساب می‌آید. این ساحل در سال‌های گذشته، شهرت خاصی از قبیل پروانه دره و خلیج کبک را نیز به خود اختصاص داده و نکته ویژه آن؛ آرامش بی‌نظیری است که در خود جای داده است.

بیشتر بخوانید: فرهنگ ترکیه

ساحل آلانیا | Alanya

یکی دیگر از معروف‌ترین سواحل ترکیه؛ آلانیا در نظر گرفته می‌شود. آلانیا که یکی از زیباترین شهرهای ترکیه به حساب می‌آید و همواره دارای طبیعت بی‌نظیر و موقعیت جغرافیایی بسیار عالی است. به همین دلیل سالانه گردشگران زیادی برای بازدید به آن سفر می‌کنند. دمای هوا در این شهر ساحلی ترکیه به گونه‌ای است که در زمستان نیز همانند بهار و تابستان می‌توان از مناظر زیبا لذت برد.


این نکته که جزء ویژگی‌های برتر این ساحل در ترکیه است از نکات عجیب شهر آلانیا به حساب می‌آید. بدین شکل که دمای آب دریا در این ساحل ترکیه در تمام طول سال همواره ۲۱ درجه بالای صفر قرار دارد. از دیگر ویژگی‌های این شهر به پر فراز و نشیب بودن تاریخ ترکیه در این سرزمین می‌توان اشاره داشت. جالب است بدانید آلانیا یکی از شهرهای ایران شناخته می‌شد و در تاریخ ۱۴۷۱ میلادی در اختیار حکومت عثمانی قرار گرفت.

هتل‌های مجلل و مختلفی در نزدیکی سواحل آلانیا واقع شده که شامل امکانات رفاهی و تفریحی زیادی می‌شود. قایق‌سواری در این ساحل ترکیه به علاوه موجودات شگفت‌انگیز دریایی و شفافیت آب این ساحل همواره تجربه عالی را برای مقیمان این ساحل به ارمغان می‌آورد.

بیشتر بخوانید: اقامت‌های ترکیه

ساحل آنتالیا | Antalya beach

سواحل‌ آنتالیا در ترکیه معروف به تکه از بهشت، مروارید دریای مدیترانه است. این ساحل ترکیه به ریویرای (ناحیه ساحلی فرانسه و ایتالیا) مشهور بوده و شامل تئاترهای قدیمی، مناطق باستانی بی‌شمار، شهرها و بناهای تاریخی، آبشارهای متعدد، غارها و ساحل‌های مختلفی است. کلاب‌های گلف معروفی در این سواحل قرار دارند و ۱۵ هتل از ۱۰۰ هتل برتر دنیا در این منطقه واقع شده‌اند.


ساحل کنیالتی آنتالیا | Konyaaltı Plajları

ساحل کنیالتی از سواحل معروف در ساحل آنتالیا محسوب شده و در بخش غربی بندر باستانی قرار دارد. این ساحل در ترکیه تا ۷ کیلومتر در امتداد دریا کشیده می‌شود و مکان‌های مناسبی برای سرگرمی مانند کافه، کلاب‌های شبانه، پارک آبی و رستوران‌ها در نزدیکی آن واقع شده. ضمن اینکه این منظره‌ها و تفریحات همگی از کوه "بی‌داغلاری" قابل مشاهده است.

ساحل سیده آنتالیا | Side beach

ساحل سیده جزء سواحل آنتالیا در ترکیه به شمار رفته و علاوه بر ماسه‌های طلایی، هوای معتدل و آفتاب درخشنده؛ به دلیل وجود خرابه‌های باستانی از اهمیت زیست محیطی برخوردار است. حمام رومی‌ها یکی از آثار باستانی ترکیه به حساب می‌رود و همینطور مراکز و برخی از موزه‌های ترکیه نیز در این ساحل ترکیه قرار گرفته‌اند. ضمن اینکه با وجود رستوران‌ها، مغازه‌ها، قایق‌سواری، شنا کردن و دیگر تفریحات این ساحل همواره یکی از لذت‌بخش‌ترین سواحل ترکیه به حساب می‌آید.

ساحل چیرالی آنتالیا | Çıralı Beach

ساحلی دیگر از آنتالیا به نام ساحل چیرالی وجود دارد که در نزدیکی "اولیمپوس" قرار گرفته و مسافت آن به ۳.۵ کیلومتر می‌رسد. این ساحل در ترکیه؛ از ترکیب جاذبه‌های تاریخی و تفریحی تشکیل شده و علاوه بر سرسبز بودن، از مناطق تاریخی آنتالیا به شمار می‌رود.


ساحل کمر آنتالیا | Kemer Beach

ساحل کِمِر یکی از جواهرهای دریای مدیترانه که به دلیل پاک و تمیز بودن برنده جایزه پرچم آبی شده است. در این ساحل ترکیه خدمات ورزش‌های آبی مختلف را ارائه می‌دهند و اگرچه بیشتر آن از سنگ‌ریزه‌ها و صخره‌ها تشکیل شده اما شامل تفرجگاه‌های ساحلی می‌شود که شنی و ماسه‌ای هستند. خلیج "Phaselis" در این ساحل قرار گرفته که برخی  آن را به عنوان بهترین ساحل در ترکیه می‌شناسند.

ساحل لارا آنتالیا | Lara Beach

یکی دیگر از سواحل ترکیه که در ۱۸ کیلومتری آنتالیا واقع شده و ساحلی به مسافت ۲ کیلومتر و ۴۵ متر دارد ساحل لارا است. شن و ماسه‌های این ساحل برای بیماری‌های روماتیسمی بسیار عالی در نظر گرفته شده و چادرهای فراوانی در ساحل آن قرار گرفته که می‌توان با افراد دیگر در تعامل قرار گرفت.

ساحل بانوان در کوش‌آداسی | Kuşadası

این ساحل در ترکیه به نام ساحل بانوان معروف است اما بدین معنی نیست که مخصوص بانوان باشد. البته در گذشته این ساحل ترکیه مخصوص بانوان بود اما در حال حاضر خانواده‌ها می‌توانند از این ساحل در ترکیه دیدن کنند. از مهمترین ویژگی‌های این ساحل می‌توان به دلپذیر بودن هوا و خوابیدن در برابر آفتاب اشاره داشت. درختان نخل و سرسبز در اطراف ساحل طلایی رنگ نیز از زیبایی‌های دیگر آن به شمار می‌رود. این ساحل در کوش‌آداسی شامل امکانات رفاهی و تفریحی مختلفی می‌شود و از بهترین مکان‌های تفریحی ترکیه به شمار می‌رود.


ساحل کاپوتاش | Kaputaş Beach

ساحل کاپوتاش در جنوب غربی ترکیه در شهر آنتالیا واقع شده است. این ساحل حتی برای شهروندان تُرک نیز به دلیل قرار گرفتن در کنار یک صخره بزرگ و آب و هوای مساعد در بین سواحل ترکیه طرفداران خاص خود را دارد. این ساحل ترکیه در ۷ کیلومتری بندر "کالکان" و ۲۰ کیلومتری شهر "کاش" قرار گرفته است. امکاناتی مانند دوش آب و رستوران‌های کوچک نیز در اطراف این ساحل وجود دارد که می‌توان از آنها بهره برد.

کالکان (Kalkan) شهر تاریخی مهم و با ارزشی بوده که تا سال ۱۹۲۰ یک جزیره ماهیگیری برای یونانیان محسوب می‌شده. اما از سال ۱۹۸۰ میلادی سرنوشت آن تغییر کرد و به ترکیه واگذار شد. سبک معماری این شهر به گونه‌ای است که انگار روی آب شناور هستید.

بیشتر بخوانید: لباس و فشن در ترکیه

ساحل پاتارا | Patara Beach

طولانی‌ترین ساحل ترکیه؛ پاتارا نام دارد که همواره آب گرم اقیانوس آن منحصربه‌فرد در نظر گرفته می‌شود. ساحل پاتارا در یک روستا و در منطقه‌ای بخصوص واقع شده و یکی از دلایلی که این ساحل را از دیگر سواحل ترکیه متمایز می‌کند، این موضوع است. شهرنشینی در این منطقه گسترش پیدا نکرده و دلیل اصلی آن نیز وجود لاک‌پشت‌های پشت سرخ است که ۴۰ میلیون سال در این منطقه تخم‌گذاری کرده‌اند. این ساحل بیشتر از حمام آفتاب و کافه‌های ساحلی؛ اهمیت زیست محیطی و تاریخی دارد.

بیشتر بخوانید: مراکز خرید استانبول


ساحل اولودنیز | Ölüdeniz beach

یکی از سواحل ترکیه که دارای مرداب آبی و همینطور به عنوان یک تالاب آب شناخته می‌شود؛ ساحل اولودنیز است. در نزدیکی این ساحل ترکیه، می‌توان ساعت‌ها زمان گذراند و متوجه نشد. این ساحل در جزیره کوچک در خلیج قرار گرفته و بسیار مناسب برای گردشگری است.

ساحل اوا بوکوی | eva bokoy beach

این ساحل ترکیه در دریاهای آبی کوبالت از مناظر زیبای طبیعی و در محدوده تپه‌های جنگلی واقع شده، ضمن اینکه برای دور شدن از زندگی مدرن؛ بهترین انتخاب است. این ساحل در ترکیه بسیار کوچک و از رستوران‌های محلی تشکیل شده. غذاهای ترکیه که در این ساحل سرو می‌شود، شامل: سالاد، ماهی تازه و نان محلی است.

بیشتر بخوانید: زندگی در ترکیه


ساحل دیدیم | Didim beach

از دیگر سواحل ترکیه که آرامش بسیار خاصی در آن نهفته است "ساحل دیدیم" را می‌توان در نظر گرفت. این ساحل آب و هوای بسیار معتدلی در طول سال داشته و همین موضوع سبب شده که مکانی مناسب برای تفریح بسیاری از گردشگران باشد. ضمن اینکه سرمایه‌گذارانی که قصد خرید خانه در ترکیه را داشته‌اند در نزدیکی این ساحل در ترکیه با توسعه بازار ملک توانستند موفق به خرید ملک شوند.

شهرهای مهم این منطقه میلتوس (Miletos) و دیدیما (Didyma) هستند و همچنین در زمان قدیم پیامبری در این شهر سکونت گزیده. دیدیم از سواحل بسیار جذاب دریای اژه در نظر گرفته می‌شود و موقعیت آن جایی است که رودخانه بویوک‌مندرس به این دریا منتهی شده. دریاچه بفا در نزدیکی این ساحل قرار گرفته که آرامش منحصربه‌فردی دارد.

ساحل پیرلانتا | Pirlanta Kitesurf Beach

پیرلانتا در زبان تُرکی به معنی "الماس" و ساحل پیرلانتا در شهر ازمیر واقع شده است. این ساحل در ترکیه به دلیل بادهای تند، شهرت پیدا کرده و همینطور یکی از مراکز موج‌سواری در جهان به حساب می‌آید. پیرلانتا یکی بهترین سواحل ترکیه بوده و افرادی که علاقه به موج‌سواری داشته باشند، یک آکادمی با مربیان حرفه‌ای در این ساحل خواهند یافت.


ساحل چشمه | Çeşme beach

ساحل سزمه، یکی دیگر از سواحل ازمیر در ترکیه که جریان‌های آب گرم آن التیام‌بخش و جشن‌های شبانه آن جذابیت زیادی دارند، به حساب می‌آید. این ساحل در غربی‌ترین بخش ازمیر واقع شده و از نقاط محبوب تفریحی این شهر در نظر گرفته می‌شود.

ساحل بدروم | Bodrum Beach

یکی از سواحل ترکیه که در تعطیلات بسیار مورد استقبال قرار می‌گیرد؛ شبه جزیره بدروم است. جشن‌های شبانه و مراسم تاریخی این ساحل در ترکیه تا طلوع آفتاب ادامه پیدا می‌کند و اقامتگاه‌ها و هتل‌های اطراف آن، نیاز بسیار از گردشگران را رفع می‌نمایند.

بیشتر بخوانید: رستوران‌های استانبول


در این مقاله به معرفی سواحل ترکیه پرداختیم. شرکت ملک‌اینوست با همراهی متخصصان با تجربه در زمینه مهاجرت به ترکیه آماده ارائه مشاوره رایگان به شما عزیزان است. برای تماس با ما ایــنــجا کلیک کنید.

مقالات بیشتر

مکان‌های دیدنی استانبول در شب

August 4, 2023

مکان‌های دیدنی استانبول در شب (تفریحات شبانه که نباید از دست داد!)

معرفی مکان‌های دیدنی استانبول در شب که مخصوص شب‌گردی هاست + معرفی تفریحات شبانه‌ای که در زمان مسافرت به این شهر نباید از دست داد مانند کلاب و دیسکوها، مراکز خرید و رستوران‌ها، سواحل، پارک‌ها

بیشتر بخوانید
محله های بدنام استانبول

July 17, 2023

محله‌های بدنام استانبول! (معرفی 8 منطقه نا امن استانبول)

معرفی 8 محله بدنام استانبول که دزدی و جنایات در این مناطق معروف زیاد بوده و آمار بالایی در زمینه عوامل غیرقانونی مانند پناهندگی غیرقانونی، مواد مخدر و... دارند +نکات امنیتی برای تردد در آنها

بیشتر بخوانید
هتل استانبول

May 1, 2023

معرفی 11 هتل استانبول (بوکینگ، کیفیت و امکانات)

۱۱ هتل استانبول که از نظر کیفیت برتر هستند؛ چگونگی رزرو هتل و بوکینگ آن در ترکیه +مشخصات و آدرس هتل‌های استانبول، بررسی امکانات معمولی تا بهترین هتل در استانبول

بیشتر بخوانید