دریافت حق کار با خرید ملک در ترکیه (اجازه کار پس از خرید خانه)

دسته‌بندی:

زندگی در ترکیه

July 2, 2023

دریافت حق کار با خرید ملک در ترکیه

حق کار در ترکیه

حق کار یا مجوز کار پس از اخذ اقامت ملکی کشور ترکیه به معنی اجازه فعالیت به عنوان یک مهاجر در این کشور است که از طرف دولت برای آنها صادر می‌شود. برای دریافت حق کار با خرید ملک در ترکیه راههای متفاوتی وجود دارد که یکی از آنها دریافت دعوت‌نامه در خارج از کشور است که پس از دریافت می‌توانند نسبت به شروع فعالیت کاری خود و دریافت اقامت کاری به کشور ترکیه سفر کنند.

در ادامه بخوانید: انواع روش های خرید ملک در ترکیه برای دریافت اقامت

یکی دیگر از راههایی که برای پیدا کردن کار و شغل در ترکیه پس از خرید ملک در این کشور روبروی افراد خارجی و مهاجر بوده که در این مقاله قصد داریم تا به صورت کلی شرایط پیدا کردن شغل و فعالیت در این کشور پس از خرید ملک در ترکیه را بررسی کنیم.

دریافت حق کار با خرید ملک در ترکیه

به‌طور کلی، خرید ملک در ترکیه به شما حق کار در این کشور را نمی‌دهد. خرید ملک در ترکیه ممکن است شرایطی را برای شما به ارمغان آورد که به راحتی در این کشور زندگی کنید، اما برای دریافت حق کار به عنوان یک خارجی در ترکیه، شما باید برخی کارهای مختلف را انجام دهید.

داشتن یک خانه در کشور ترکیه مسیر را برای پیدا کردن شغل در این کشور بسیار هموارتر می‌کند. آگاهی از توانایی‌های شخصی و بازار کار و اقتصاد در ترکیه یکی از ملزومات این مسیر است اما به طور کلی اقتصاد کشور ترکیه در مورد کالاهای اساسی و معیشتی بسیار شرایط بهتری نسبت به کشور ایران دارد و به همین دلیل نیز جمعیت مهاجران ایرانی به کشور ترکیه در چند سال گذشته رو به افزایش بوده است.

از سال ۱۴۰۰ نیز شرایط خرید ملک در ترکیه نسبت به ایرانیان بسیار مطلوب به نظر می‌رسیده و به همین دلیل در حال حاضر سرمایه بسیار زیادی از سمت ایران به ترکیه وارد و در زمینه املاک و مستغلات این کشور، سرمایه‌گذاری شد و کشور ایران توانسته رتبه دوم سرمایه‌گذار را در ترکیه به خود اختصاص دهد.

آمارها نشان‌دهنده این موضوع بوده که اکثر مهاجران کشور ترکیه به دلیل بالا بودن قیمت اجاره خانه‌ها و همینطور مسائل از قبیل ملک است که در این کشور هزینه‌های بالای مهاجرتی را متحمل می‌شوند. اما با خرید ملک در این کشور بسیاری از نیازهای اولیه برای زندگی در آن حل می‌شود.

راه‌های دریافت حق کار در ترکیه

برای دریافت حق کار در ترکیه، می‌توانید از راه‌های زیر استفاده کنید:

ویزای کار

یکی از راههای دریافت حق کار در ترکیه، از طریق مشغول شدن در یک شرکت ترکیه‌ای است. با ایجاد یک شرکت در ترکیه و ایجاد شغل برای خودتان و دیگران نیز می‌توانید برای دریافت حق کار و ویزای کار درخواست دهید. این روند ممکن است طولانی و پیچیده باشد و نیاز به مطالعه دقیق قوانین و مقررات مربوطه دارد.

می‌توانید برای دریافت ویزای کار به ترکیه درخواست دهید. این نوع ویزا برای کارمندان خارجی است که توسط یک شرکت یا سازمان ترکیه‌ای استخدام شده‌اند. در این صورت، شرکت یا سازمان کارفرما باید مجوز استخدام شما را از وزارت کار و امور اجتماعی ترکیه دریافت کند. پس از دریافت مجوز، شما می‌توانید به سفارت یا کنسولگری ترکیه در کشور خودتان مراجعه کرده و درخواست ویزای کار را ارسال کنید.

ویزای مهارت‌های خاص

همچنین، می‌توانید در ترکیه در صورت داشتن دانش و مهارت خاص در زمینه‌هایی مانند علوم پزشکی، مهندسی، فناوری اطلاعات و غیره، اقدام به اخذ ویزای مهارت‌های خاص کنید. در این صورت، باید اطلاعات و مدارک لازم را جمع‌آوری کرده و درخواست خود را از طریق سفارت یا کنسولگری ترکیه در کشور خودتان ارسال کنید.

اگر دارای مهارت‌ها و تخصص‌های خاصی در زمینه‌هایی مانند علوم پزشکی، مهندسی، فناوری اطلاعات و غیره هستید، می‌توانید درخواست ویزای مهارت‌های خاص (Turquoise Card) را ارسال کنید. برای این منظور، باید شرایط و مدارک مورد نیاز را جمع‌آوری کرده و از طریق سایت مربوطه (https://www.turkiyekart.gov.tr) درخواست خود را ثبت کنید.

شرکت در تجارت

مهمترین نکته در هر دو روش فوق این است که برای دریافت حق کار در ترکیه، نیاز به پیگیری و رعایت قوانین مهاجرتی ترکیه و اطلاعات دقیق در مورد مدارک و مراحل مورد نیاز است. بهتر است با وکیل مهاجرتی ماهر و یا مشاور مهاجرتی تخصصی در ترکیه مشورت کنید تا در این روند کمکتان کنند و مسیر صحیح را به شما نشان دهند.

با ایجاد یک شرکت در ترکیه و ایجاد شغل برای خودتان و دیگران، می‌توانید برای دریافت حق کار و ویزای کار درخواست دهید. برای این منظور، باید شرکت خود را ثبت کنید و متقاضیان شغلی مورد نیاز را استخدام کنید. پس از ایجاد شرکت و استخدام نیروی کار، می‌توانید درخواست ویزای کار را ارسال کنید.

داشتن شغل در ترکیه پس از خرید خانه

اگر به دنبال اخذ حق کار با خرید ملک در ترکیه هستید باید به این نکته توجه کنید که در ترکیه، خرید یک خانه به تنهایی حق کار را برای شما فراهم نمی‌کند. با این حال، خرید یک ملک در ترکیه می‌تواند برای شما فوایدی مرتبط با حق کار و اقامت در این کشور را فراهم کند.

اقامت طولانی مدت

با خرید ملک در ترکیه، می‌توانید اقامت طولانی مدت در این کشور را بدون نیاز به اجرای ترازمالی ویزا (Residence Permit) برای خودتان و خانواده‌تان فراهم کنید. این اقامت ممکن است شرایطی را برای شما به وجود آورد تا با دریافت حق کار از طریق اقامت ملکی به راحتی در ترکیه زندگی کنید.

امکان کار در ترکیه

خرید ملک ممکن است شرایطی را برای شما فراهم کند تا بتوانید در ترکیه کار کنید. با این حال، برای دریافت حق کار با خرید املاک و مستغلات به عنوان یک خارجی در ترکیه، نیاز به اخذ مجوز کار (Work Permit) دارید که باید از سازمان وزارت کار و امور اجتماعی ترکیه دریافت شود. در این صورت، باید یک شرکت یا سازمان ترکیه‌ای برای شما مجوز استخدام را درخواست کند.

امتیازات مالی خرید ملک در ترکیه

خرید یک ملک در ترکیه می‌تواند شما را در برخورداری از برخی امتیازات مالی و مالیاتی در این کشور یاری کند. ممکن است مالیات‌ها و هزینه‌های مرتبط با ملک در این کشور برای شما بهینه‌تر شود.

مقالات بیشتر

وکیل ازدواج در ترکیه

July 28, 2023

وکیل ازدواج در ترکیه (ثبت ازدواج بین‌المللی در ترکیه)

وظایف وکیل ازدواج در ترکیه و فواید ثبت ازدواج بین‌المللی در ترکیه چیست + مراحل ثبت ازدواج بین‌المللی و مدارک لازم + امکان ازدواج بین‌المللی برای ایرانیان و محدودیت‌های آن برای افراد مختلف...

بیشتر بخوانید
سایت های کاریابی در ترکیه

July 28, 2023

معرفی 20 مورد از سایت های کاریابی در ترکیه در سال 2023

آشنایی با 20 مورد از سایت های کاریابی در ترکیه + بهترین روش برای پیدا کردن کار در این کشور + شرایط بازار کار ترکیه + مراحل پیدا کردن کار در وب‌سایت‌های کاریابی مانند: آپلود رزومه و شبکه سازی

بیشتر بخوانید
اجاره خانه در روستاهای ترکیه

July 22, 2023

اجاره خانه در روستاهای ترکیه (+معرفی 18 روستای معروف ترکیه)

معرفی 18 مورد از روستاهای ترکیه برای سرمایه‌گذارانی که به دنبال خرید خانه ارزان در ترکیه هستند+مزایای زندگی روستایی در این کشور +شرایط اجاره خانه در روستاهای ترکیه و اهمیت قرارداد اجاره‌نامه

بیشتر بخوانید