نکات مهم پیشگیری از کلاهبرداری در خرید خانه در ترکیه

دسته‌بندی:

زندگی در ترکیه

July 2, 2023

نکات مهم پیشگیری از کلاهبرداری در خرید خانه در ترکیه

تمهیدات دولت ترکیه برای جلوگیری از کلاهبرداری در معاملات املاک

خرید یک خانه در ترکیه برای دریافت اقامت یا سرمایه گذاری و کسب درآمد و یا مقاصد دیگر ممکن است یک فرایند پیچیده باشد و متاسفانه برخی افراد ممکن است سعی کنند با ایجاد کلاهبرداری‌ها به شما آسیب برسانند. البته دولت ترکیه در سال‌های گذشته قوانین و ضوابط مختلفی را برای پیشگیری از کلاهبرداری در خرید ملک در ترکیه و حمایت از سرمایه‌گذاران خارجی مقرر ساخته و تا حد زیادی از کلاهبرداری و مشکلات خرید و فروش در زمینه املاک و مستغلات در این کشور جلوگیری کرده است.

ترکیه همواره پذیرای سرمایه‌گذاران خارجی بوده و خرید خانه در این کشور به منزله دریافت اقامت و شهروندی آن نیز بوده است. این کشور نیاز زیادی به سرمایه‌گذاران خارجی داشته و از این رو شرایطی را برای آنان فراهم کرده تا بتوانند با خرید ملک، بازگشت سرمایه خوبی را نیز داشته باشند.

در ادامه بخوانید: هزینه های اقامت در ترکیه و شرایط زندگی در ترکیه [2023]

از جمله مواردی که دولت ترکیه برای برقراری امنیت در زمان خرید و فروش ملک در این کشور به وجود آورده، گزارش اکسپرتیز توسط ماموران دولت و همینطور نظارت همه‌جانبه برای در زمان معامله ملکی در این کشور بوده که تمامی معاملات در بستر امنیت و تحت نظر دولت صورت می‌گیرد و این مورد تا میزان بسیار زیادی کلاهبرداری در ترکیه را کاهش داده است.

روش‌های کلاهبرداری در ترکیه (هشدار برای خریداران)

کلاهبرداری در زمینه ملک در ترکیه به دلیل تقاضای زیادی است که از طرف مردم ایران و بالا رفتن آمار مهاجرت به دلیل شرایط اقتصادی بهتر در این کشور بوده است. اما برای جلوگیری از این موضوع، برخی از روش‌های مرسوم کلاهبرداری در زمینه خرید خانه در ترکیه را در ادامه به شما معرفی می‌کنیم:

فروش یک ملک به چندین خریدار

یکی از روش‌هایی که افراد سودجو در زمان خرید ملک در ترکیه با قصد سوء استفاده از سرمایه‌گذاران خارجی به کار می‌برند، فروش ملک به چندین سرمایه‌گذار بوده که معمولا با وسوسه اقامت و شهروندی ترکیه صورت گرفته و بازگشت در این زمان موارد بسیار دشوار قانونی را پیش و رو داشته و باید به آن توجه ویژه شود.

فروش املاک در مناطق ممنوعه ترکیه

یکی از دیگر قوانین و شرایطی که دولت ترکیه در سال ۲۰۲۲ نسبت به دریافت اقامت در این کشور وضع کرده است، عدم توانایی سکونت و در یافت اقامت مهاجران خارجی در مناطق ممنوعه شهرهای مختلف ترکیه مانند استانبول است. در صورتی که در این مناطق اقدام به خرید ملک در ترکیه کنید، نمی‌توانید برای دریافت اقامت این کشور اقدام کنید و این روشی است که ممکن است برخی از افراد سودجو برای کلاهبرداری از شما به کار ببرند.

جعل هویت صاحب ملک و اطلاعات مربوط به آن

همانطور که گفتیم گزارش اکسپرتیز از طرف دولت ترکیه و نسبت به جلوگیری از کلاهبرداری ملکی در ترکیه صورت می‌گیرد. اما برخی از افراد سودجو در این کشور نسبت به جعل هویت صاحب ملک و اطلاعات مربوط به آن با قصد کلاهبرداری تلاش می‌کنند تا از این شرایط سوء استفاده کنند. در این موقعیت نیز شما باید استعلام‌های مربوطه را به همراهی وکیل مورد اعتماد خود از مراجع مربوطه دریافت کنید تا دچار مشکل نشوید.

فروش ملک با قیمت بالاتر از ارزش واقعی

محله‌ها و مناطق مختلف ترکیه از قیمت‌های مختلف ملکی برخورداند و برخی از افراد سودجو در شرایط مختلف قصد کلاهبرداری را به روش اعلام قیمتی بالاتر نسبت به ارزش اصلی ملک می‌کنند که با اطلاعات و آگاهی کافی نسبت به قیمت محلات و نظارت دولت امکان اجرایی ساختن این امر از بین می‌رود.

نکات مهم پیشگیری از کلاهبرداری در خرید خانه در ترکیه

اما به طور کلی افرادی که قصد سرمایه‌گذاری در این کشور را داشته باشند، می‌توانند با رعایت برخی از موارد عمومی تا حد زیادی از کلاهبرداری جلوگیری کرده و نسبت به شرایط خرید ملک و دیگر سرمایه‌گذاری‌ها قبل از اقدام به عمل، آگاهی لازم را داشته باشند. برای جلوگیری از کلاهبرداری در خرید خانه در ترکیه، می‌توانید از موارد زیر پیروی کنید:

انجام تحقیقات کامل قبل از خرید ملک در ترکیه

قبل از هر چیز، باید تحقیقات کاملی در مورد بازار مسکن ترکیه و قوانین مربوط به خرید خانه در این کشور انجام دهید. آگاهی از قوانین، روند خرید و مراحل مختلف باعث پیشگیری از کلاهبرداری ملکی توسط تحقیقات میشود. بازار مسکن ترکیه در حال حاضر مشتریان زیادی از سمت کشور روسیه و ایران دارد و همین موضوع سبب شده تا بسیاری از موکلان خرید ملک در ترکیه، ایرانی باشند و قبل از خرید شما را با تمامی موارد لازم نسبت به خرید ملک در ترکیه آشنا سازند.

از مواردی که می‌توان قبل از خرید ملک در ترکیه به آن توجه داشت؛ مالیات پرداخت شده، منطقه خرید ملک، داشتن حداقل سرمایه برای دریافت اقامت، امکان اجاره دادن ملک و موارد مربوط به انتقال سند خانه در ترکیه است.

استفاده از خدمات یک وکیل مستقل هنگام خرید خانه در ترکیه

پیشگیری از کلاهبرداری های ملکی در ترکیه به کمک وکیل معتمد، گزینه ای مناسب برای سرمایه گذاران است. برای خرید خانه در ترکیه، بهتر است از خدمات یک وکیل مستقل و متخصص در امور ملکی استفاده کنید. وکیل می‌تواند معاملات شما را بررسی کند و در تمام مراحل خرید به شما کمک کند تا از احتمال کلاهبرداری جلوگیری کنید.

داشتن یک وکیل مورد اعتماد در ترکیه در زمان خرید ملک، امری واجب و ضروری برای سرمایه‌گذاران به حساب می‌آید. به طور مثال برخی از پروژه‌ها در این کشور همواره شامل امکانات و شرایط ایده‌آل بوده است اما برای برخی از سرمایه‌گذاران مناسب نیست. از این رو همواره بررسی شرایط شخص سرمایه‌گذار و موقعیت مورد نیاز وی برای داشتن یک ملک مناسب وظیفه وکیل منتخب اوست.

از واسطه‌های معتبر استفاده کنید

در هنگام خرید خانه، بهتر است از واسطه‌های معتبر و معروف در ترکیه استفاده کنید. انتخاب یک شخص واسطه با سابقه و معتبر می‌تواند از شما در مقابل ریسک‌های مربوط به کلاهبرداری‌ها حفاظت کند. قراردادهای مالی و همینطور مربوط به ملک در ترکیه در املاک‌های این کشور صورت می‌گیرد.

در صورتی که شخص سرمایه‌گذار آشنایی با شرایط قرارداد و خرید ملک در این کشور نباشد، ممکن است در زمان خرید ملک شخص واسطه و دلال، با قصد کلاهبرداری نسبت به دریافت پول بیشتر و آسیب زدن، شما را متحمل ضرری جبران‌ناپذیر کند. بنابراین بودن یک وکیل آگاه از قوانین در زمان نوشتن قرارداد توسط واسطه‌های املاک در این کشور به شما کمک شایانی خواهد کرد.

معامله با نهادهای معتبر برای پیشگیری از کلاهبرداری ملکی

هنگام خرید خانه در ترکیه، بهتر است با نهادهای معتبر و قابل اعتماد همکاری کنید. این شامل نهادها شامل بانک‌ها، شرکت‌های مستقر در ترکیه و نهادهای دولتی مربوطه است. از اعتبار این نهادها و صحت اطلاعات مربوطه اطمینان حاصل کنید. همانطور که گفتیم گزارش اکسپرتیز، قانونی است که دولت ترکیه برای جلوگیری از کلاهبرداری آن را وضع کرده است.

در کنار این گزارش، نظارت دولت و ماموران دولت برای انتقال پول از طرف بانک‌های ترکیه صورت می‌گیرد و امکان کلاهبرداری در زمان انتقال سند ملک در ترکیه به طور قطع از بین می‌رود. اما نا آگاهی از این شرایط، امری است که باید به آن توجه شود تا مورد سوءاستفاده از طرف کلاهبرداران قرار نگیرد.

مراقبت از اطلاعات شخصی

جلوگیری از دسترسی افراد سودجو به اطلاعات شخصی شما می تواند کمک زیادی به افزایش سطح امنیت معاملات املاک کند. در هنگام انجام معاملات، اطلاعات شخصی خود را محرمانه نگه دارید. از اشتراک اطلاعات حساب بانکی، شماره تماس و سایر اطلاعات حساس خود با افراد مورد اعتماد محدود کنید و به دقت از ارائه اطلاعات به افراد ناشناس پرهیز کنید.

بررسی دقیق قراردادهای ملکی در ترکیه

برای جلوگیری از کلاهبرداری های ملکی در کشور ترکیه قبل از امضای هر قراردادی، قراردادها را به دقت بررسی کنید و در صورت لزوم از خدمات وکیل خود استفاده کنید. مطمئن شوید که تمام شرایط و جزئیات معامله به درستی در قرارداد ثبت شده‌اند و هیچ نکته مشکوکی وجود ندارد.

در زمانی که گزارش اکسپرتیز از طرف مامور دولت نسبت به خرید ملک در ترکیه آماده می‌شود، اطلاعات مندرج بر روی این گزارش در مورد ملک صدق کرده و تمامی موارد مانند: قیمت، متراژ، امکانات، محله و بسیاری موارد دیگر می‌تواند به شما کمک کند تا نسبت به سوءقصد و کلاهبرداری آگاه شوید.

پرداخت‌ها را از طریق کانال‌های معتبر انجام دهید

هنگام پرداخت وجه برای خرید خانه، از طریق کانال‌های معتبر و امنیت بخش مانند بانک‌ها یا روش‌های پرداخت الکترونیکی این عمل را انجام دهید. از ارسال وجه نقدی یا انتقال به حساب‌های غیرمعتبر خودداری کنید.

انتقال سند ملک در ترکیه در دفاتر رسمی دولت یا همان نوتر در حضور فروشنده و خریدار، تحت نظر مامور دولت صورت می‌گیرد. عملیات انتقال وجه نیز توسط بانک‌های ترکیه و با نظارت دولت این کشور انجام می‌شود. با بررسی و دقت نسبت به این موضوعات، می‌توانید کلاهبرداری را به میزان قابل توجهی و کاملا از بین ببرید.

در تمام مراحل خرید خانه در ترکیه با دقت و محتاط عمل کنید. اگر به هر دلیلی حتی حس کلاهبرداری داشتید یا اطمینان ندارید، از ادامه معامله خودداری کنید و از مشاوران و کارشناسان مستقل کمک بگیرید. در نهایت، اگر در هنگام خرید خانه در ترکیه با هر گونه شک و تردیدی مواجه شدید، بهتر است با سفارت یا کنسولگری کشور خود تماس بگیرید و از آن‌ها راهنمایی و مشاوره بگیرید.

مقالات بیشتر

وکیل ازدواج در ترکیه

July 28, 2023

وکیل ازدواج در ترکیه (ثبت ازدواج بین‌المللی در ترکیه)

وظایف وکیل ازدواج در ترکیه و فواید ثبت ازدواج بین‌المللی در ترکیه چیست + مراحل ثبت ازدواج بین‌المللی و مدارک لازم + امکان ازدواج بین‌المللی برای ایرانیان و محدودیت‌های آن برای افراد مختلف...

بیشتر بخوانید
سایت های کاریابی در ترکیه

July 28, 2023

معرفی 20 مورد از سایت های کاریابی در ترکیه در سال 2023

آشنایی با 20 مورد از سایت های کاریابی در ترکیه + بهترین روش برای پیدا کردن کار در این کشور + شرایط بازار کار ترکیه + مراحل پیدا کردن کار در وب‌سایت‌های کاریابی مانند: آپلود رزومه و شبکه سازی

بیشتر بخوانید
اجاره خانه در روستاهای ترکیه

July 22, 2023

اجاره خانه در روستاهای ترکیه (+معرفی 18 روستای معروف ترکیه)

معرفی 18 مورد از روستاهای ترکیه برای سرمایه‌گذارانی که به دنبال خرید خانه ارزان در ترکیه هستند+مزایای زندگی روستایی در این کشور +شرایط اجاره خانه در روستاهای ترکیه و اهمیت قرارداد اجاره‌نامه

بیشتر بخوانید