ویژگی ملک خریداری شده در ترکیه برای دریافت اقامت (5 ویژگی اصلی)

دسته‌بندی:

زندگی در ترکیه

July 2, 2023

ویژگی ملک خریداری شده در ترکیه برای دریافت اقامت ✅ (5 ویژگی اصلی)

ویژگی ملک خریداری شده در ترکیه برای دریافت اقامت شامل چند مورد قانونی و شرایط خاصی است که باید رعایت شود. از جمله این قوانین را در این مقاله برای شما آماده کرده تا در صورت تمایل به سرمایه‌گذاری و دریافت اقامت در کشور ترکیه بدون مشکلی بتوانید اقدام به این موضوع فرمائید.

حداقل بودجه

برای اقدام به سرمایه‌گذاری کردن در کشور ترکیه در زمینه املاک و مستغلات هیچگونه ممانعت و محدودیتی وجود ندارد اما در صورتی که خریداران متقاضی دریافت اقامت کشور ترکیه باشند، میزان بودجه مشخصی را برای اخذ اقامت ترکیه باید در نظر بگیرند. این میزان بودجه و سرمایه، نسبت به شهرهای مختلف کشور ترکیه متفاوت در نظر گرفته می‌شود.

به طور مثال در شهر استانبول حداقل بودجه‌ای که برای دریافت اقامت ترکیه در هنگام خرید ملک باید هزینه شود ۷۵ هزار دلار است اما برای شهر آنتالیا این مقدار به ۵۰ هزار دلار کاهش پیدا می‌کند. قبل از اینکه اقدام به سرمایه‌گذاری در شهر مقصد خود کنید می‌بایست نسبت به شرایط دریافت اقامت و میزان بودجه منظور شده از سمت دولت اطمینان حاصل فرمائید.

در ادامه بخوانید: امکان گرفتن اقامت ترکیه برای اعضای خانواده با خرید ملک

مناطق ممنوعه استانبول

شهر استانبول به طور منحصر به فرد از جمعیت بسیار بالایی برخوردار است. جمعیت این شهر به مراتب از شهرهای دیگر کشور ترکیه بیشتر بوده و دلیل آن نیز شرایط اقتصادی و موقعیت جغرافیایی بهتر این شهر در نظر گرفته می‌شود. در سال‌های گذشته شهروندان ترک به دلیل بالا بودن جمعیت مهاجران در برخی از مناطق این شهر اعلام نارضایتی کردند.

از این رو دولت ترکیه برای پایین آوردن جمعیت خارجی‌های برخی از مناطق و محله‌ها در استانبول قانونی مبنی بر ممنوعیت اقامت در مناطق مربوطه در زمان اجاره خانه و حتی در صورت خرید خانه در این مناطق تصویب کرد که این قانون در سال ۲۰۲۲ به نسبت گسترش یافت و همچنان در حال اجراست. از این رو اگر قصد سرمایه‌گذاری در شهر استانبول را داشته باشید باید به این نکته در هنگام خرید ملک در این شهر توجه کنید.

مالیات ملک خریداری شده

از ویژگی‌های مهمی که در هنگام خرید ملک باید به آن توجه شود، مالیات پرداخت شده ملک مورد نظر در ترکیه است. در کشور ترکیه به دلیل مالیات‌های بالا و رعایت نکردن پرداخت آن توسط مردم در بسیاری از موارد مشاهده شده که شهروندان ترک در زمان خریداری کردن ملک، مالیات مربوط به آن را پرداخت نکرده و در زمان فروش آن نیز این موضوع را به خریداران و سرمایه‌گذاران اعلام نمی‌کنند.

راه حل این موضوع استعلام از دفاتر رسمی دولت یا همان دفاتر نوتر در ترکیه است که قبل از خرید ملک باید انجام شده و شخص سرمایه‌گذار باید از صحت پرداخت مالیات ملک مذکور مطلع شود. در غیر این صورت در زمان انتقال سند خانه در دفاتر اسناد رسمی خریدار به مشکل برمی‌خورد.

شرایط پرداخت مالیات در کشور ترکیه به صورت نسبی بیشتر می‌شود. به این معنی که اگر ملکی توسط سه نفر خریداری شده باشد مالیات آن نسبت به زمانی که ملک توسط دو نفر خریداری شده است، حدود ۲۰٪ بالاتر در نظر گرفته می‌شود. بسیاری از سرمایه‌گذاران در زمان خریداری ملک نسبت به این موضوع آگاهی نداشته و دچار مشکل در هنگام انتقال سند می‌شوند.

محله ملک مورد نظر

برخی از محله‌ها و مناطق شهرهای مختلف کشور ترکیه دارای امکانات ضعیف و فقر فرهنگی جمعیت بوده است. دلیل پایین بودن قیمت در این مناطق نیز این موضوع در نظر گرفته می‌شود. خریداران باید این موضوع را در نظر داشته باشند که خریداری ملک در کشور ترکیه در صورتی که در آینده تصمیم به فروش آن بگیرند نیز مهم است.

درصورتی که خانه مورد نظر را بدون اطلاع و آگاهی در این مناطق خریداری کنید در زمان به فروش رساندن آن به مشکلی بزرگ برمی‌خورید که عدم توانایی برای فروش آن است. در غیر اینصورت ممانعتی از لحاظ فروش برای خارجی‌ها و مهاجران این کشور وجود ندارد.

گزارش اکسپرتیز

در زمان خرید ملک در ترکیه ماموری از سمت دولت ترکیه برای تعیین ارزش ملک مورد نظر که از شهرداری منطقه انتخاب شده و تحت نظر دولت طبق مندرجات و اطلاعات مربوط به محله و خانه مورد نظر نسبت به تعیین قیمت آن برای بازدید از ملک ارسال می‌شود. این مورد برای بالا بردن سطح امنیت در زمان خرید خانه در این کشور از سمت دولت آن واجب و ضروری شده است.

اطلاعات مربوط به خانه مانند: متراژ، امکانات، محله و بسیاری موارد ریز و درشت در این گزارش توسط مامور شهرداری به دفاتر اسناد تحویل داده شده و انتقال پول از حساب شخص سرمایه‌گذار به فروشنده توسط بانک‌های ترکیه زیر نظر دولت این کشور صورت می‌گیرد. آگاهی از شرایط انجام گزارش اکسپرتیز نیز یکی دیگر از مواردی است که خریداران باید به آن توجه کافی داشته باشند.

در این مقاله به بررسی ویژگی ملک خریداری شده در ترکیه برای دریافت اقامت پرداختیم. شرکت ملک‌اینوست با همراهی متخصصان با تجربه در زمینه مهاجرت به ترکیه آماده ارائه مشاوره رایگان به شما عزیزان است.

مقالات بیشتر

وکیل ازدواج در ترکیه

July 28, 2023

وکیل ازدواج در ترکیه (ثبت ازدواج بین‌المللی در ترکیه)

وظایف وکیل ازدواج در ترکیه و فواید ثبت ازدواج بین‌المللی در ترکیه چیست + مراحل ثبت ازدواج بین‌المللی و مدارک لازم + امکان ازدواج بین‌المللی برای ایرانیان و محدودیت‌های آن برای افراد مختلف...

بیشتر بخوانید
سایت های کاریابی در ترکیه

July 28, 2023

معرفی 20 مورد از سایت های کاریابی در ترکیه در سال 2023

آشنایی با 20 مورد از سایت های کاریابی در ترکیه + بهترین روش برای پیدا کردن کار در این کشور + شرایط بازار کار ترکیه + مراحل پیدا کردن کار در وب‌سایت‌های کاریابی مانند: آپلود رزومه و شبکه سازی

بیشتر بخوانید
اجاره خانه در روستاهای ترکیه

July 22, 2023

اجاره خانه در روستاهای ترکیه (+معرفی 18 روستای معروف ترکیه)

معرفی 18 مورد از روستاهای ترکیه برای سرمایه‌گذارانی که به دنبال خرید خانه ارزان در ترکیه هستند+مزایای زندگی روستایی در این کشور +شرایط اجاره خانه در روستاهای ترکیه و اهمیت قرارداد اجاره‌نامه

بیشتر بخوانید